View Single Post
Old 21st January 2012, 11:31 AM   #16
cannonmn
Member
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 161
Default

Cornelis, thanks again. I was still curious so I went to the Rijks.M. site and locted their page on the cannon you so kindly posted, and pasted it below here for anyone's reference.

Then I did of course the natural thing and hurried off to measure mine to see if they matched that example in the Rijks.M.

My pair have barrels of total length 63 cm, same as the museum example. The bores on mine are 3.1 cm caliber/diameter, and that in the museum is 2.8 cm, so either mine enlarged from firing or Ouderogge simply bored them a bit larger, but the overall details match precisely so I can now be sure mine are also Ouderogge pieces, at least "by attribution."

I have only been trying to figure out for the past 29 years who cast my pair of guns, so thanks very much for solving that problem for me!
---------------------
Identificatie / Vervaardiging Fysieke kenmerken Opschriften / merken Verwerving Identificatie / VervaardigingIdentificatie / Vervaardiging Collectie
wapens / militaria
Objectnummer
NG-NM-9803-A
Titel(s)
Model van een bronzen kanonVervaardiger
bronsgieter: Cornelis Ouderogge
(.... - 1672)
plaats vervaardiging: Rotterdam
Datering
1649

Fysiek medium
Materiaal
bronsAfmetingen
geheel lengte: 63.5 cm, geheel breedte: 12.9 cm
totaal gewicht: 18 kg
monding-zundgat lengte: 53.5 cm
kaliber diameter: 2.8 cm
druifbol diameter: 3.4 cm
kulasband diameter: 9.9 cm
tap diameter: 3 cm
loop diameter: 5.4 cm, loop diameter: 8.7 cm Opschriften / merkenOpschriften / merkenOpschriften / merken
signatuur en datum: 1649 / OUDE ROGGE.FECIT.ROTTERDAM.
monogram: A H
VerwervingVerwerving Verwerving
aankoop in 1894-04-17VerwervingNummers / relaties
cannonmn is offline   Reply With Quote